HTML

Nézz, nézz az ég felé...

Egyszer volt, hol nem volt két fiatal, akik hosszú, küzdelmes időszak után végre családdá lettek, és úgy gondolták, boldogan élnek, míg meg nem halnak. De a kalandok csak ezután kezdődtek igazán...

Utolsó kommentek

  • nezzazegfele [Hu ]: @málé mackó: Szia Mackó, megvagyunk... nezzazegfele.blog.hu/2014/09/15/tomondatokban_573 (2014.09.15. 22:28) A mi spirálunk
  • málé mackó: Hello kedves nezzazegfele, hogy vagytok? Bevált a férjed helyi munkalehetősége? Remélem nincs óri... (2014.09.15. 22:27) A mi spirálunk
  • nezzazegfele [Hu ]: @Dragonlady (now in Indonesia): Szia, megvagyok... nezzazegfele.blog.hu/2014/09/15/tomondatokban_573 (2014.09.15. 22:26) Rákgyógyítás
  • Dragonlady (Bp, Hun): hol vagy? jól eltűntél :-( (2014.09.15. 22:26) Rákgyógyítás
  • nezzazegfele [Hu ]: @QUERCUS: Érdekes fejlemények. Kíváncsi vagyok a végkifejletre néhány áltam ismert konkrét esetben... (2014.07.30. 09:58) Rákgyógyítás
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • nezzazegfele [Hu ]: @málé mackó: Szia Mackó, megvagyunk... nezzazegfele.blog.hu/2014/09/15/tomondatokban_573 (2014.09.15. 22:28) A mi spirálunk
  • nezzazegfele [Hu ]: @Dragonlady (now in Indonesia): Szia, megvagyok... nezzazegfele.blog.hu/2014/09/15/tomondatokban_573 (2014.09.15. 22:26) Rákgyógyítás
  • : @Muscari: Tudni nem tudom mert nem próbáltam de azt hiszem nem is szeretném. Ha nem fizikailag neh... (2014.07.26. 12:28) Idősgondozóként Angliában - Muscari története
  • nezzazegfele [Hu ]: @Muscari: Összefutott a számban a nyál... :D Apukám hozott úgy tíz kiló sárgabarackot, három rész... (2014.07.19. 17:37) Az ideális meló - a kezdet
  • nezzazegfele [Hu ]: @QUERCUS: Ebből a szempontból tök mindegy, hogy mit csinál a végrehajtó, mert állambácsi ugyanúgy ... (2014.07.19. 09:36) Ideális munka II.

Live Traffic Stats

 

2014.06.29. 13:30 nezzazegfele [Hu ]

Német akcentus... :D

 

Minap lapozgatom az angol nyelvkönyvet, és meglepve tapasztalom, hogy az egyszerűbb mondatokat megértem.

(Gy.k. sosem tanultam angolul, csak németül. Az oroszt inkább hagyjuk. :D )

Nagy lelkesen fel is olvasom az egyik mondatot a férjemnek, amiben volt egy szó, amit egyáltalán nem ismertem, de a szövegkörnyezetből sejtettem, hogy mire gondolt a költő.

Nem érti.

Újra olvasom, megint nem érti.

Felpattan a gép elől, oda vágtat az ágyhoz, kikapja a kezemből a könyvet, majd felolvas egy-két sort:

erre gondoltál? -kérdezi, és néz rám hatalmas szemekkel.

Csak pislogok.

Tessék? Mit olvastál? -kérdezek vissza.

Megfordítja a könyvet és rábök arra a mondatra, amit én is olvastam az előbb, majd szó szerint felnyerít a röhögéstől:

Drágám, inkább maradj a németnél, mert az angol szöveget német kiejtéssel olvastad, így persze, hogy nem értettem, hogy mit akarsz mondani.

Ekkor én is felröhögtem, és megegyeztünk abban, hogyha így folytatom az angol tanulást, én leszek az első olyan magyar, aki ha megszólal, az angol rákérdez majd, hogy talán német vagyok?

:D :D :D

 

Szólj hozzá!

Címkék: nyelvtanulás német tanulás angol szótár nyelvlecke


A bejegyzés trackback címe:

https://nezzazegfele.blog.hu/api/trackback/id/tr606452045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása